Ostoehdot
www.agroshop.fi verkkokaupan yleiset käyttö- ja ostoehdot
1. Ehtojen vaikutusten laajuus ja voimassaolo
1.1. Ehdot ovat voimassa kaikkien henkilöiden (jatkossa tilaaja) ja ostoympäristö www.agroshop.fi omistajan Agroshop OÜ:n (jatkossa agroshop) sijainti Tule 48, Saue, Viro 76505 välillä Agroshop verkkokaupan www.agroshop.fi kautta tuotteiden ostamisen myötä syntyviä oikeudellisia suhteita koskien.
1.2 Näiden ehtojen lisäksi agroshop verkkokaupan tuotteiden ostamisen myötä syntyviä oikeudellisia suhteita säätelee Viron tasavallassa voimassaoleva lainsäädäntö.
1.3. Agroshop:llä on oikeus verkkokaupan kehityksestä johtuen sekä verkkokaupan paremman ja turvallisemman käytön nimissä muuttaa ja täydentää tässä esitettyjä ehtoja ja hinnastoa ilman etukäteen ilmoitusta. Ehtojen ja hinnaston muutoksista ja täydennyksistä ilmoitetaan sivuston www.agroshop.fi välityksellä. Ehtojen ja hinnaston muutokset ja täydennykset astuvat voimaan siitä hetkestä, kun muutos tai täydennys julkaistaan sivustolla www.agroshop.fi. Mikäli tilaus on tehty ennen ehtojen muutosten voimaan astumista, tilaaja:n ja agroshop:in välillä syntyneisiin oikeudellisiin suhteisiin sovelletaan niitä ehtoja, jotka olivat voimassa, kun tilauksesi tehtiin, pl. mikäli laissa tai näissä ehdoissa on säädetty toisin.
2. Hinnat
2.1. Agroshop verkkokaupan kaikki hinnat ilmoitetaan euroissa
2.2. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%.
3. Ostoskori ja tilauksen laatiminen
3.1. Tilaaja:n ostoskorisi luodaan sinä hetkenä, kun on tuotteen yhteydessä klikattu linkkiä „Lisää tuote ostoskoriin“.
3.2. Ostoskorissa olevien tuotteiden määrää voi muuttaa ostoskorin sivulla.
3.3. Ostoskorin sivulla voi lisätä alennusnumeron kenttään “alennusnumero”, joka antaa asiaan kuuluvan alennuksen. Alennusnumeron alennus ei koske jo alennuksilla olevia tuotteita.
3.4. Tuotteiden myyntisopimus katsotaan tehdyksi (sopimuksen voimaantulo) tilauksen maksamishetkestä lukien, jollei tilausta lähetetä postiennakkolla. Jos maksu suoritetaan postiennakolla, sopimuksen katsotaan tehdyksi sen jälkeen, kun tilauksen vahvistus on lähetetty tilaaja:n sähköpostiosoitteeseen.
4. Tuotteista maksaminen
4.1. Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:
- Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä
- Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/100 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
- Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
- Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä. Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.
5. Tilauksen täyttäminen ja tuotteiden luovuttaminen
5.1. Tuotteet, joiden merkintä on "Varastossa" (tämä merkintä on verkkokaupassa olevassa tuotekuvauksessa), toimitetaan tai luovutetaan kuriiriyritykselle (ellet halua itse noutaa tuotteita) 1-5 työpäivän kuluessa, yleensä seuraavana työpäivänä.
5.2. Tuotteet, joissa on merkintä "Toimitusaika …päivää" (tämä merkintä on verkkokaupan tuotekuvauksessa), tilataan agroshop: in kautta valmistajalta tai yhteistyökumppanin varastosta ja näiden tuotteiden tilaamisaika määritetään jokaiselle tilaukselle erikseen. " "Toimitusaika …päivää" tuotteiden toimitusaika riippuu tuotteesta ja sen saatavuudesta, yleensä 7-14 päivää, poikkeustapauksissa jopa 30 päivää. Saapuessa agroshop:in varastoon, kyseiset tuotteet luovutetaan samoin ehdoin kuin "Varastossa" merkityt tuotteet ehtojen 5.1. kohdan mukaisesti.
6. Tuotteiden perille toimittaminen ja luovuttaminen
6.1. Sopimuksen voimaantulon jälkeen ehtojen 3.4. mukaisesti agroshop toimittaa tuotteet kuriiriyritykselle (ellei tilaaja itse noutaa tuotteita), joka toimittaa tuotteet pakettiautomaattiin, postitoimipaikkaan tai lähimpään postitoimistoon noudettavaksi. Tilaaja:lla on mahdollisuus muuttaa määränpäätä tai pakettipaikkaa enne kun tilaus on luovutettu pakettiyhtiölle.
6.2. Tuotteet, tuotetietojen ja muiden asiakirjojen kanssa, toimittaa kuriiriyritys tilaaja:n pyytämään osoitteeseen kuriiriyrityksen asettamassa määräajassa, yleensä 1-3 työpäivää, enintään 7 työpäivää. Agroshop ei takaa pakettien toimitusaikaa eikä ole vastuussa pakettien toimitusyrityksen aiheuttamista viivästyksistä tai toimintahäiriöistä.
6.3. Agroshop ja kuriiriyritys eivät ole vastuussa toimitusten viivästymisistä tai väärinkäsityksistä, jos viivästyminen tai väärinkäsitys johtuu tilaaja:n tilauksen yhteydessä toimittamien tietojen epätarkkuudesta tai vääristä tiedoista.
6.4. Tilaaja:lle ilmoitetaan lähetyksen saapumisesta tilauksessa ilmoitettuun puhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen tekstiviestinä. Jos paketti toimitetaan lähetti, niin otetaan tilaaja:an yhteyttä etukäteen tekstiviestillä tai puhelimitse ja vahvistetaan toimitusaika.
6.5. Ennen lähetyksen vastaanottamista, tilaaja:n on velvollisuus varmistaa, että lähetyksessä ei ole ulkoisia vaurioita ja tiedottaa heti mahdollisista vaurioista lähettiä ja agroshop:ia vahingoittuneesta lähetyksestä lähettämällä kirjeen osoitteeseen info@agroshop.fi tai ottamalla yhteyttä agroshop asiakaspalveluun.
7. Tilauksen peruminen ja tuotteen palauttaminen
7.1. Tilaaja:lla on oikeus peruuttaa tilauksensa ennen tuotteiden luovuttamista lähettämällä ilmoituksen agroshop:ille osoitteeseen info@agroshop.fi ja ilmoittamalla tilauksen numero tai soittamalla agroshop asiakaspalvelun. Lisätietoa palautus- ja takuuehdot sivulla.
7.2. Saatuaan tuotteet on asiakkaalla 30 päivää aikaa tutustua tuotteisiin. Mikäli ostettu tavara ei jostain syystä sovi, tilaaja:lla on oikeus palauttaa tai vaihtaa se johonkin toiseen tuotteeseen lähettämällä tätä koskeva ilmoitus yhdessä laskun numeron kanssa agroshop verkkokaupan sähköpostiosoitteeseen info@agroshop.fi tai soittamalla agroshop asiakaspalvelun.
7.3. Kun tilaus perutaan kohdassa 7.1 säädetyssä tapauksessa tai tilauksesta vetäydytään kohdassa 7.2 säädetyssä tapauksessa, tilaajalle palautetaan ostoksesta maksettu summa mukaan lukien tuotteen toimituskulut. Palautetusta tuotteesta maksetaan rahat takaisin tilaajan pankkitilille viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun vetäytymisilmoitus on saapunut agroshop :ille, edellyttäen, että tavara on samassa määräajassa palautettu agroshop kauppaan osoitteeseen Tule 48, Saue, Viro.
7.4. Palautettavan tavaran tulee olla täydellinen (sen tulee sisältää kaikki tuotepakkaukseen sisältyvät esineet – kaapelit jne). Mikäli tavara on ostettu sellaiseen kampanjaan liittyen, jossa tavaraan on lisätty vielä jokin tuote, pitää palauttaa koko kokonaisuus (eli kaikki tuotteet). Lisätietoa löydät palautus- ja takuuehdot sivulta.
7.5. Mikäli palautettava tuote (ja tuotteen pakkaus) on vahingoittunut, puutteellinen tai tuotteen kaupallinen ulkonäkö on vahingoittunut, on agroshop :illa oikeus ottaa tuote vastaan vähentäen tilaajalle takaisin maksettavaa summaa tuotteen arvon vähenemisen verran. Palautettavasta summasta vähennyksen suorittamiseksi agroshop lähettää tilaaja:lle ilmoituksen palautettavan summan vähentämisestä tilaaja: n tilauksen laatimisen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Mikäli tilaaja ei ole ilmoituksessa esitetyn arvon vähenemisen suhteen samaa mieltä, on hänellä oikeus ottaa tuotteen arvon vähenemisen toteamiseen riippumaton asiantuntija. Asiantuntijatutkimukseen liittyvät kustannukset jaetaan tilaaja:n ja agroshop:in välillä tasan, pl. siinä tapauksessa, että toisen osapuolen kanta osoittautuu perusteettomaksi. Tällaisessa tapauksessa asiantuntijatutkimukseen liittyvät kustannukset maksaa se osapuoli, jonka kanta osoittautui perusteettomaksi.
8. Takuu ja vaatimuksille vastaamattomien tuotteiden palauttaminen
8.1. Agroshop on vastuussa takuuaikana ilmenevistä tuotteiden vastaamattomuuksista ja puutteista.
8.2. Agroshop ei ole vastuussa:
1) tilaaja:n tai käyttäjän syystä aiheutuvasta tuotteen huonontumisesta/vahingoittumisesta;
2) puutteista, jotka ovat aiheutuneet tuotteen epäasiallisen käytön seurauksena;
3) tuotteen normaalista fyysisestä kulumisesta tavallisessa käytössä.
8.3. Mikäli tuote ei vastaa vaatimuksia tai siinä on puutteita, on tilaaja:lla oikeus vaatia tuotteen vaihtamista vaatimuksia vastaavaan ja puutteettomaan tuotteeseen tai vetäytyä tilauksesta ja palauttaa vaatimuksia vastaamaton tuote agroshop:in kustannuksella.
8.4. Vaatimuksia vastaamattoman tuotteen palauttamisen yhteydessä maksetaan tuotteesta maksettu summa (yhdessä kuljetuskustannusten kanssa) tilaaja:n ilmoittamalle pankkitilille viimeistään 14 päivän kuluessa tilauksesta vetäytymistä ja tuotteen palauttamista koskevan ilmoituksen saamisesta ja tuotteen palauttamisesta agroshop osoitteeseen Tule 48, Saue, Viro.
9. Vastuu ja ylivoimainen este
9.1. Agroshop ei vastaa tilaaja:lle aiheutuneista vahingoista tai tuotteen perille toimittamisen viivästymisestä siinä tapauksessa, että vahinko tai tuotteen perille toimittamisen viivästyminen on johtunut seikasta, johon agroshop ei voinut vaikuttaa ja jonka ilmaantumista agroshop ei aavistanut eikä voinutkaan aavistaa (ylivoimainen este).
10. Muut ehdot
10.1. Agroshop verkkokaupassa käymisen ja ostojen suorittamisen yhteydessä tietoon tulleita tilaaja:n henkilötietoja käsitellään luottamuksellisina ja näitä tietoja ei välitetä sivullisille, pl. tilauksen täyttämisessä tarvittavien toimenpiteiden suorittamiseksi valtuutetuille kumppaneille ja maksujen suorituksiin Klarna Bank AB. Henkilötietojen valvoja on Agroshop OÜ. Lisätietoja tietosuojaseloste sivulla.
10.2. Näissä ehdoissa erikseen ratkaisemattomissa kysymyksissä nojaudutaan Viron tasavallassa voimassaolevaan lainsäädäntöön ja EU lainsäädäntöön.
10.3.Tilaaja:n ja agroshop välillä syntyneet kiistat ratkaistaan neuvotteluteitse. Mikäli sovintoa ei saavuteta, osapuolilla on oikeus kääntyä oikeuksien puolustukseen Viron kuluttajansuojavirastoon , osoitteella Pronksi 12, Tallinn 10117, puhelin numero +372 6201920 sähköposti avaldus@komisjon.ee https://komisjon.ee/et tai Tallinnan Käräjäoikeuden (Harju maakohus) puoleen. Kiistojen ratkaisussa nojaudutaan Viron tasavallassa voimassaolevaan lainsäädäntöön. Sinulla on myös oikeus hakea riita-asialle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua eu-n sivuston ODR-(online dispute resolution) kautta, jonka löydät osoiteesta https://ec.europa.eu/odr
11. Vastuuvapauslausekkeet
11.1 Agroshop verkkokaupassa tuotteiden kuvilla on esimerkinomainen merkitys.
11.2 Tuotteiden hinnat ja saatavuus saattavat muuttua ilman ennakkovaroitusta.